zondag 7 juni 2015

Hielen verlaagd

Omdat de straal nu zover is aangegroeid en omdat ik het gevoel heb dat mijn merrie op haar hoge hakken minder comfortabel loopt dan zou kunnen heb ik ze vandaag wat ingekort. Ze staan nu iets boven de zool.

Ik had ze in eerste instantie wat langer gelaten om wat hoogte te creƫren in de zijwanden en om de achterkant van de zool en de straal te ontzien.

De voorwand groeit nu ook goed in en raakt bijna de grond. Ik heb wel de buitenste hoefwand iets afgerond. De voorwand loopt nu aardig recht, de flare zie je nauwelijks meer.

Het ziet er goed uit! Vandaag een rondje over schelpenpad, asfalt en klinkers en dat ging heel goed.

Ik zou nog heel graag willen weten of de zool aan de voorkant verhard zoolmateriaal is of dat er ook steunselmateriaal zit. Ik denk erover om dit aan iemand te vragen die er meer ervaring mee heeft. Als het steunselmateriaal is zal het ook weggehaald moeten worden en dat durf ik zo zelf niet te doen.