zondag 1 maart 2015

Zon en wind

Mijn merrie eerst wat laten eten en daarna een wandeling gemaakt. Het was wat onrustig weer, maar wel mooi zonnig. We hebben een stuk bos, een stuk van 500 meter verharde weg en een stuk weiland gelopen. Het verharde stuk ging aardig goed, maar ze wilde uiteindelijk wel graag weer verder op het zachte.

Mijn merrie was in een goede stemming, maar wel erg fris en springerig door de harde wind. Op die momenten ben ik blij dat ik naast 'r loop en niet op haar zit :).

Thuis haar stralen gedaan. Het viel me op dat de voorhoeven qua vorm iets ronder zijn aan de voorkant. Hiervoor waren ze vooral rond bij de kwartieren en de hoefwand aan de voorkant was nogal plat. Het is alsof de hoefwand zich nu meer om het hoefbeen heen sluit.

Rechtsvoor is de meest gevoelige voet, maar ook de meest vervormde, dus echt gek is dat niet.