zondag 5 april 2015

Nieuw begin - de stralen

Ik las dat Pasen symbool staat voor een nieuw begin. Op deze eerste Paasdag ontdekte ik dat de stralen vooral bij de voorhoeven, maar ook bij de achterhoeven heel mooi zijn doorgekomen! Ze zijn veel breder bij de basis dan ze nu bovenaan zijn en ze zien er mooi regelmatig en stevig uit. Door het drogere weer zien de hoefballen er nu ook droog, eeltig en stevig uit.

Ik begrijp ook niet dat ik het nu opeens goed kan zien en eergisteren nog niet... Het drogere weer zal er ook wel mee te maken hebben denk ik.

De hele bovenste laag gaat/moet er af denk ik. Nu ik zag wat eronder zat, heb ik de bovenste laag van de stralen bijgeknipt en de losse stukken weggehaald. Zo kan er overal lucht bij en de stralen staken toch ook een beetje uit onder (boven) de hoefwanden, ik vroeg me al af of dat wel comfortabel loopt.

Ik ben er hartstikke blij mee!

Eén straal ziet er nog niet zo mooi uit, dat is linksachter. Er zit daar echt een gat nog ónder de zool en een deel van de straal is zo dun dat er roze doorheen schijnt, ik neem aan van het straal-coreum. Deze straal heb ik met zinkoxide (in een beetje water) ingesmeerd. Mocht hier toch wel rotstraal zijn, dan moet ik dat stuk goed behandelen.

Alle voeten weer behandeld met mijn poedermengsel van groene klei, oregano en canesten foot.

Hier en daar nog wat stukjes wand bijgewerkt en stukjes steunsel. Al met al begint het er netjes uit te zien!