dinsdag 16 december 2014

Begin Blog

Dit blog is in het leven geroepen om de ontwikkelingen te volgen van de hoeven van mijn merrie tijdens het proces van ijzers naar blote voeten, maar ook het proces waarin ze hopelijk op een prettiger manier op haar hoeven komt te staan.

Traditioneel en natuurlijk bekappen staan merk ik nog vaak lijnrecht tegenover elkaar. Daarin is het niet makkelijk om als eigenaar 'vrijuit' te praten en handelen als het om de hoeven van je paard gaat.

Ik probeer te zoeken naar een balans, waarbij de gezondheid van de hoeven van mijn paard leidend zijn en niet de methodiek.

Ik vind het zelf prettig om een dagboek bij te houden met foto's en gebruik daar dit blog voor. Ik publiceer het, zodat anderen die het lezen er mogelijk ook iets aan hebben.

Mijn naam en de naam van mijn paard komen niet in het blog voor om privacy redenen.