zaterdag 27 december 2014

Radius Rasp Pro

De Radius Rasp is eindelijk aangekomen! Met de kerstdagen was er wat vertraging met het verzenden.

Eigenlijk ben ik wel blij dat ik al zonder begonnen was, want het is toch nog wel een serieuze rasp, vrij grof en ook nog best wel zwaar. Inderdaad prima voor als je lekker weg wil raspen, maar voor het subtielere werk wat aan de grove kant vind ik. Maar tegen de tijd dat de hoeven beter zijn en ik de rand alleen hoef bij te houden, lijkt het me een prima rasp om lekker snel mee te werken.

In de beschrijving staat dat hij in het begin nog erg scherp is en het raspen daardoor nog stroef gaat. Door niet te hard te drukken in het begin kun je voorkomen dat hij zich vastbijt in de hoef. Hij wordt vanzelf iets minder scherp en dan zal het raspen ook makkelijker gaan.

Ik ben benieuwd!