dinsdag 30 december 2014

Bijwerken linksachter en rechtsachter vijlen

Linksachter waren de hoefwanden alweer wat gezakt bij de kwartieren. Ik voel nu ook dat het bobbeltje net boven de kroonrand plat is geworden aan de binnenkant. Aan de buitenkant nog niet, maar daar zit ook nog een behoorlijke flare.

Rechtsachter vandaag gevijld
Rechtsachter heb ik aan de buitenkant de hoefwand gelijk gemaakt met de zool en de uitstekende stukjes op hielen en steunsel weggevijld.

Het voeten geven met rechts ging redelijk. Ik moest wel vaak stoppen omdat ze zich niet in evenwicht kon houden. Dan gaf ze in plaats van rechtsachter maar linksachter, alsof ze toch graag íets wilde geven :). Maar met geduld kwamen we er wel. Haar veel beloond, het moet lastig zijn voor haar.

Ik geef het even de tijd om te zakken en wil over twee dagen weer verder met de binnenkant, waar ook een flinke flare zit.

Ik vind dat ze beter stapt met haar achterbenen, ze stapt vlotter en zekerder en ze lijkt meer te veren. Het viel me een aantal keren op dat ze echt op haar hakken landde, hiervoor zette ze haar voeten altijd plat neer.

Vóór kan ik nu merken dat ze er last van begint te krijgen. Het is nu tweeënhalve week na het bekappen en beslaan. De siliconenkit bobbel is aan de achterkant nu ingedeukt (ik vond in de wei een prop siliconen, dus het zal er misschien voor een deel uit zijn nu) en haar hoefwand wordt zichtbaar langer. En zal meer druk en spanning op de hoefwand komen en dat voelt vast niet prettig. Ze gaat met haar achtervoeten weer meer ondertreden, ik denk om het gewicht wat van de voorhand te halen.

Over een week of twee, drie wil ik kijken of het beslag eraf kan. Hoe weet ik nog niet. Ik kan nu ook niets voor haar doen, qua vijlen of ontlasten van de voet. Sneu om het te zien, ik hoop dat het voor het laatst is...