donderdag 8 januari 2015

Rimpeltjes in de zool


Ik ben niet helemaal gerust op de streepjes of naadjes die je ziet in de zool tegen de hoefwand aan, vooral op de onderkant van de foto.

Na enig puzzelen denk ik dat het komt doordat ik op het breedste punt van de hoef de hoefwand gelijk met de zool heb gevijld. Hierdoor wordt de hoef iets platter als er gewicht op komt en weer holler als het gewicht eraf gaat.

Voor zover ik nu in kan schatten is de zool iets gerimpeld, doordat deze die beweging niet gewend is.

Rechtsachter kun je het ook een beetje zien, behalve aan de kant waar de hoefwand nog iets hoger is (dus minder flexibel).

Ik zal er nog extra naar kijken vandaag.

Update: Nou, alles lijkt goed. Ietsje gevoelig misschien, maar niet echt zichtbaar. Het stortregende en dan loopt mijn merrie altijd heel stijfjes, uit een soort protest denk ik :).

Ik denk dat de voeten sowieso wat gevoelig zijn van het recht worden, zeg maar. Maar alles zag er goed uit.

Voor het maken van de foto's heb ik gisteren de zolen met een doek even afgeveegd, ik denk dat daardoor en door de flits het relief heel goed zichtbaar is en dat dit de streepjes erg benadrukt heeft op de foto. Ze zitten er wel, maar ze zijn heel ondiep als je er met een vinger overheen gaat,

Ik heb nog een uitstekend puntje bij de buitenhiel rechtsachter (onderste helft van de foto's hiernaast) ietsje bijgeraspt. Dat gaf verlichting. We hebben een rondje over het terrein en een klein rondje bos gewandeld over zachte paden en dat ging allemaal goed. Wat extra luzerne gegeven, dit ging er wel in :).