woensdag 21 januari 2015

Zijkant van de hielen

Op dit moment lijkt het erop dat niet zozeer de achterkant van de hielen, als wel de zijkant van de hielen vervelend uitsteken (zie op de foto's bij de pijlen).

Rechtsvoor
Linksvoor















De hoefwand lijkt op deze plekken haast omgevouwen. Het zou kunnen dat dit mede de reden is dat de hoefwand bij de kwartieren van de zool is losgegaan. Het lijkt me in ieder geval veel druk naar buiten en naar voren geven.

Ik wil eerst kijken hoe het met de zool is op die plek en als het kan deze uitstekende stukken gelijk maken met de rest van de hoefwand. Bij beide hoeven zijn de steunsels aan de rechterkant weggehaald en aan de linkerkant staan ze nog. Dat geeft stevigheid, maar misschien ook extra druk.

De hoeven zagen er vandaag goed uit. Mijn merrie liep redelijk, maar ik vond haar een wat vermoeide indruk maken. Ze liep ook wat traag. Ik heb haar wat extra bijgevoerd en rode zonnehoed door de slobber gedaan voor de extra weerstand.

Achter steken nu dezelfde stukjes uit als op de foto's. Ook kan ik de kwartieren weer korter maken zag ik. De binnenwand rechtsachter is langer dan de buitenwand. Ik zal die ook iets korter maken morgen.