dinsdag 27 januari 2015

Valt niet tegen

Mijn merrie haar bewegingen waren zichtbaar veel beter vandaag. Haar stemming was goed en ze gaf regelmatig een vrolijk drafje weg tijdens het wandelen.

De gebogen hals van een Arabier
Bron: http://www.stalbeekerheide.nl
Opvallend was de boog in haar hals, Arabieren zo eigen, die ze normaal niet laat zien. Ze loopt vaak met haar nek zeer uitgestrekt en de neus naar voren, mogelijk om haar voorhand te proberen te ontlasten. Alleen bij grote opwinding maakt ze zich groot en zet ze een gebogen hals op.

Ook was het duidelijk dat ze haar achterbenen veel verder naar achteren plaatste tijdens staan en lopen.

Op het harde liep ze iets beter, zij het nog niet alsof ze de overgang niet merkte. Maar daar sta ik niet van te kijken. Dat ze op harde ondergrond nog een tijdje gevoeliger loopt, daar houd ik zeker rekening mee.

Ze liet zich lekker plomp op de hielen in de aarde vallen tijdens het lopen en ze strekte haar voet verder uit naar voren, voordat ze landde.

Ik merk dat ze met haar stand en achterbenen en voeten nog wat aan het zoeken is naar de juiste houding. Ze laadt meer gewicht op de voorhand en haar achtervoeten moeten daar kennelijk wat aan wennen.

Een goeie wandeling gemaakt en haar lekker laten eten na die tijd. Zeer naar beider tevredenheid!

Ik wil donderdag nog ietsje van de hoefwand net achter het midden van de hoef vijlen, ik heb het idee dat het daar nog te vol en te hoog is. De tenen zien er nu lang uit, ik zal in ieder geval de flare aan de voorkant wat wegvijlen. Ze is trouwens niet één keer gestruikeld, dus ze lijkt er niet echt last van te hebben.