donderdag 26 februari 2015

Draven over asfalt!?

Weer regen vandaag, maar toch een korte wandeling gemaakt. Mijn merrie was een beetje fris en een beetje gepikeerd dat we niet eerst gingen eten bij mijn komst. Daardoor was ze erg beweeglijk en wilde graag draven tijdens het wandelen. Ze liep prima op zacht.

Ik kon haar verleiden tot een klein stukje asfalt fietspad. Daar liep ze goed op (!), ze had alleen niet veel zin. Ze liep duidelijk veel beter dan eergisteren op hetzelfde stukje. Op de terugweg wilde ze zelfs een stuk draven (en pittig ook, ik kon haar nauwelijks bijhouden...) over het asfalt. Ik stond versteld...

Thuis nog even gespeeld op onze manier in de bak. Ik heb haar met clickertraining aangeleerd mij te volgen en om met me door de bak te bewegen, te draaien enzovoorts. Ze vond het wel even leuk om met me mee te draven.

Toen haar een flinke hap gegeven, even binnen uit de regen, en haar stralen gedaan. De voeten waren allemaal goed warm. Van de hoef linksachter iets van de binnen hoefwand afgehaald, die begon alweer langer te worden dan de buitenkant. De flare aan de buitenkant weer bijgewerkt. Ze begon er weer last van te krijgen, zag ik aan hoe ze haar voet neerzette bij het staan.

Na nog een snackje hooi bij de collega's van een ander weiland haar weer in het land gezet. Morgen wordt het weer beter, dan even wat langer weg. Ik vind het wel een goed idee om meer te oefenen op harde ondergrond. Bij de stal was ze nog wel wat gevoelig trouwens, maar niet meer zo erg als eerst.