zondag 22 februari 2015

Stralen

Vandaag nieuwe foto's gemaakt van de voorvoeten.

Mijn merrie liep gevoelig vandaag. Op het zachte ging het vrij redelijk, wel struikelde ze een paar keer. We hebben een wandeling gemaakt over bospad en schelpenpad, dat ging wel goed. Ze is duidelijk nog wat aan het zoeken hoe haar voeten neer te zetten, maar landt zeker niet op de tenen. De voorvoeten werden tijdens het wandelen allebei goed warm, dit is de eerste keer dat ik dat merk. De doorbloeding is dus verbeterd!

Wat betreft de stralen, enerzijds maak ik me daar druk over, anderzijds denk ik dat het ook tijd nodig heeft om nieuwe straal aan te groeien én om die straal hard te laten worden. Ik zie wel veel groei, maar het zijn gedeeltelijk nieuwe losse stukken, die ook wat zacht zijn en mogelijk weer voor een deel afslijten.

Ik speur de omgeving af naar een stukje 'pea gravel', een soort grind met kleine ronde steentjes. Dat schijnt ideaal te zijn om de zool en straal harder mee te maken.

Ik blijf haar verder gewoon doorbehandelen, zodat de stralen in elk geval elke dag van de verkeerde micro-organismen worden ontdaan.

Ze is als elk voorjaar behoorlijk slank, ik voer haar al extra Seniores Priores, maar zal dat nog wat ophogen. Ze kan wel wat extra energie gebruiken denk ik.