woensdag 25 februari 2015

Regen

Vandaag regende het de hele dag pijpestelen. Op een droog moment even naar de stal geweest en mijn merrie een lekkere hap voorgeschoteld en haar stralen behandeld. Ik heb nog ietsje de hoefwand afgerond. Het lijkt of ik dat vaak doe (en dat is ook zo), maar die wanden zijn erg dik. Ik vijl dus elke keer een stukje, tot er minder flare is.

Mijn merrie draafde vrolijk op de emmer af en was verder, ondanks de regen, in een goede stemming. We hebben nog wat over het terrein gekuierd en hier en daar wat gras gegeten (zij dan) en toen de paarden vroeg hooi kregen heb ik haar weer naar de wei gebracht. Morgen maar even wat langer.

Ik wil eigenlijk zo snel als het een beetje kan regelmatig een stukje harde ondergrond gaan bewandelen met haar, zodat ze dan ook zelf de hoeven kan afslijten. Ze liep vandaag nog gevoelig over het beton-grind bij de stal, maar wel iets beter dan gisteren had ik het idee.