dinsdag 24 februari 2015

Voor/na foto rechtsvoor

Een mooie voor/na foto:

Soms moet je het verschil even weer zien om zeker te weten dat je stappen vooruit zet.

De bovenste foto is rechtsvoor een dag na het verwijderen van de ijzers, op 17 januari 2015. De onderste foto is van vandaag (na het insmeren met groene klei, zoals je ziet :)).

De straal lijkt toch robuuster te zijn geworden. De zool is best concaaf binnen het hoefbeen en de hoefwand is erg opgeknapt. De zool is mooi glad (is vanzelf gegaan) en hoewel ik niet veel van de hielen heb gehaald, zijn ze toch veel 'normaler', lager en verder naar achteren.

De hoefwand aan de voorkant heb ik alleen afgerond, ik heb van de lengte niets afgehaald. De zool waar je het randje zand op ziet is keihard en ziet er dik uit.

De steunsels heb ik bijgewerkt, maar rechts kan het nog netter. Ik wilde niet teveel in de zool snijden en doe dat stukje wat langzamer.

Ik denk dat de zool daaronder toch wel ver is ingedrukt. Op die plek heeft de hiel opgerold en omgeklapt onder de voet gezeten en is dus in de zool gedrukt geraakt. Daar heeft vervolgens het ijzer weer omheen gezeten.... Dat die paarden er maar gewoon op doorlopen, je begrijpt het soms niet.